maandag 16 mei 2016

Wat is interne communicatie?

Interne communicatie is het verzamelen, doorgeven en overbrengen van informatie, van en naar medewerkers binnen een bedrijf. Dit kan gedaan worden door nieuwsbrieven, werkoverleggen of het versturen van e-mails.Om een succesvol bedrijf te hebben is het belangrijk dat de interne communicatie goed is. Een goed lopende interne communicatie is een voorwaarde voor een goed lopende externe communicatie. Bron


Waarom is interne communicatie belangrijk?
Een goede interne communicatie is belangrijk, omdat medewerkers daardoor dezelfde “taal” spreken als het bedrijf. Ze hebben dezelfde gedachtegang en weten tevens wat de missie, visie en strategie van het bedrijf is. Hierdoor voelen medewerkers zich meer betrokken en zijn ze gemotiveerder. Bron

Tegenwoordig verdampt de grens tussen interne en externe communicatie. Er komt sneller informatie naar buiten. Achterblijvende prestaties of kwaliteitsproblemen zullen niet verdwijnen, maar zijn steeds moeilijker te verbergen. Bron

Daarnaast is interne communicatie belangrijk omdat het de basis vormt van externe beeldvorming, flexibiliteit, effectiviteit en functionerende bedrijfscultuur. Medewerkers hebben namelijk veel contact buiten de organisatie, ze moeten goed en snel kunnen reageren op veranderingen en als er goed gecommuniceerd wordt kunnen problemen veel sneller worden opgelost.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten